17 març 2013

Avui ha tancat les seves portes l'edició més internacional del certamen de Fira de Barcelona

Medicina, odontologia i enginyeries, els estudis amb més demanda al Saló de l'Ensenyament

Aquest migdia ha tancat les seves portes el Saló de l'Ensenyament. La nova FP dual i els cicles formatius relacionats amb sanitat, hostaleria, informàtica i serveis a la comunitat han centrat la majoria de les consultes dels joves. Quant a graus universitaris, els estudis de medicina, odontologia i les diferents branques d'enginyeria han estat els protagonistes d'aquesta edició, marcada per una creixent internacionalització dels estudis en resposta a un mercat laboral que es globalitza.

"El mercat laboral és cada vegada més internacional i any rere any veiem com els estudis oferts es van adaptant a aquest nou context: no solament creixen les disciplines a disposició dels estudiants, sinó també les especialitzacions dels estudis i matèries. En un moment d'incertesa, pares i alumnes volen encertar, escollir la millor opció per començar la seva carrera professional", assegura Roser Soley, directora del saló.

La participació de tretze universitats xineses en el certamen ha estat una de les novetats més destacades d'enguany, doncs acudeixen al saló per primera vegada. Segons ha explicat Cheng Jiacai, director del Servei d'Intercanvis Escolars del Ministeri d'Educació, pels stands d'aquests centres han passat més de 3.000 estudiants, que han mostrat un gran interès pels estudis de negocis internacionals, economia i enginyeries, principalment, a més de llengua i cultura xineses.

"Estem impressionats per l'alt nivell dels universitaris espanyols ¿explica Jiacai¿, no només per la seva formació tècnica, sinó per la seva gran capacitat creativa i imaginativa". Jiacai també s'ha mostrat convençut que "els intercanvis i la cooperació en temes d'educació amb Xina s'incrementaran de manera significativa en els pròxims anys".

Han acompanyat a Jiacai, el president de la Northeast Forestry University, Yan Chuanping; el vicepresident de la Guangxi Medical University, Tang Anzhou; el vicepresident de la Harbin Engineering University, Wei Lin; el vicepresident de la Capital Normal University, He Yikun; el vicepresident de Liaoning Medical University, Qin Shujian, entre més de 40 alts càrrecs acadèmics.

Per la seva banda, al Saló dels Màsters i Postgraus, Futura, les universitats, escoles de negocis, centres de formació contínua i col·legis professionals van presentar fins a ahir dissabte els programes més nous de segon i tercer cicle que s'imparteixen a Espanya i l'estranger. En línies generals, els visitants s'han interessat principalment pels estudis de biomedicina, telecomunicacions, enginyeria, educació i ciències de la salut.

Formació i cerca d'ocupació
Futura ha comptat aquest any amb un ampli programa de conferències i tallers per donar a conèixer les últimes tendències del mercat laboral nacional i internacional. En aquesta línia, el saló ha tornat a organitzar el Fòrum del Treball amb la col·laboració de Barcelona Activa.

Segons Pilar Dueso de l'Àrea d'Economia, Empresa i Ocupació d'aquesta entitat, "molts dels visitants que s'han acostat al nostre estand eren joves estudiants d'últim curs de carrera que demanaven informació sobre la possibilitat de compaginar una futura especialització acadèmica amb la recerca activa de treball". Així mateix, les sessions informatives que s'han desenvolupat en el marc de Futura han tingut un gran seguiment, com la del portal InjoJobs, sobre la cerca de treball a l'estranger, en la qual hi han participat un centenar de persones.

Més de 65.000 estudiants, familiars i professors han visitat el Saló de l'Ensenyament. Per la seva banda, Futura va rebre fins dissabte la visita de més de 5.000 persones. Els dos salons estan integrats dins de la Setmana de la Formació i el Treball que, en total, ha reunit a més de 70.000 visitants i 215 expositors.

Barcelona, 17 de març de 2013

Marta Juvell